tvoříme svobodný prostor

Zpravodaj světového týmu - červenec-srpen 2009

20.09.2009 15:58

Léčení apartheidu v našich srdcích   

Je mnoho způsobů, jak popsat naši práci v Humanity's Teamu. Během příprav Summitu Jednoty v Jihoafrické republice jsem dospěl k novému pohledu na roli, kterou hraje naše srdce v tomto probouzejícím procesu. 

Každý z nás zažívá iluzi oddělenosti od Boha a ostatních ve své mysli a ve svém srdci. Naše srdce je velmi důležité, protože naše spojení s Bohem a ostatními sídlí právě zde. Když jsou naše srdce zavřená, vytváříme si umělý svět oddělenosti a izolace. Nežijeme to, čím skutečně jsme. Posvátné texty včetně Starého a Nového zákona, proroci, duchovní poslové, svatí a mudrci pravdu naší jednoty hlásají už po několik tisíciletí, avšak stále jen relativně malé množství lidí na této planetě toto poselství skutečně přijalo. Dokud nevyléčíme „apartheid v našich srdcích“, budeme nadále žít iluzi oddělenosti. To má však pro náš život, naše dobro a dobro světa kolem nás závažné následky.

Moje první vzpomínka na apartheid v mém vlastním srdci je na dobu, kdy jsem chodil do první třídy v Tegucigalpě v Hondurasu.  Můj otec tam byl vedoucím Peace Corp (mírová organizace, pozn. překl.).  Jednoho rána jsem byl na cestě do školy, když náš soused vyšel ze svého domu a gestikuloval rozzlobeně směrem ke mně. Jeho pes vyšel z domu s ním a najednou zuřivě vyrazil směrem ke mně. Byl jsem tím otřesen a běžel jsem domů říct otci, co se stalo. Můj otec zavolal našeho psa – německého ovčáka jménem Guyton a poté šel zpět k sousedovu domu i se mnou. Když soused vyšel ven, můj otec mu řekl, že jestli se to ještě bude někdy opakovat, pošle na něj našeho psa Guytona. Byl jsem šokován!  Vážil jsem si lásky a podpory mého otce, ale ještě více mnou otřásla jeho reakce v duchu „oko za oko“. To, co se stalo, posílilo můj pocit oddělenosti. Cítil jsem se osamělý v nejistém a nebezpečném světě.

Sdílím s vámi tuto vzpomínku, protože zatímco naše okolnosti se liší, vyrůstání v iluzi oddělenosti je velmi časté. Všichni, které znám, tímto způsobem vyrostli. I to je důvod, proč jsme v Humanity's Teamu odhodláni probudit svět k Jednotě na individuální, ale i kolektivní úrovni. K uvědomění, že jsme vskutku navzájem propojeni a na sobě závislí, jak s Bohem, tak s ostatními lidmi. To je přesný popis tohoto vesmíru. Je to stará pravda, určitě to není nějaký sen či fantazie. Není to zázrak, že se nyní snažíme šířit tohoto poselství. Zázrakem je to, že jsme ho byli schopni tak dlouho ignorovat. 

V dalším svém příspěvku s vámi budu sdílet něco o svém vlastním probouzení. Bylo to zhruba 25 let předtím, než jsem začal s procesem léčení apartheidu v mém srdci.

S veškerou mou láskou,

Steve Farrell (celosvětový koordinátor HT)

 

Evoluce je na dosah ruky

~ Od Roberta Weira

Podívejte se na svou otevřenou dlaň. Kolik vidíte?

Pokud jste orientováni duchovně, uvidíte prostě jednu dlaň. Tedy jedna.

Pokud jste spíše technický typ, uvidíte pravděpodobně pět prstů. Tedy pět.

Ale možná i devět: pět prstů a čtyři mezery mezi nimi.

První je správná odpověď. „Jedna“ je ve znamení jednoty. Jedna dlaň obsahuje mnoho společných částí: nehty, klouby, kůži. Dlaň je nejlepším nástrojem těla, schopným uchopit předměty a produkovat jídlo, které pohání jeho systém.

„Pět“ je také správná odpověď. Tato odpověď rozeznává ukazovaček, prostředníček, prsteníček, malíček a palec. Pět představuje lidskou různost: velikost, barvu, tvar, věk, zkušenost, myšlenku, víru a dědictví. Pět nám připomíná, že každý z nás je jedinečný a unikátní, díky Bohu.

„Devět“ je také správná odpověď. Připomíná nám, abychom si vážili také mezer – prostoru mezi námi. Devět nám říká, že bez mezer by naše prsty byly jako plovací blány kachny či husy. Zkuste navléknout jehlu s palcovými rukavicemi na rukou!

Jednota. Jedinečnost. Individualita. To jsme my. 

Ale někteří by mohli říct: nic není v prostoru, je jen… prostor.

Já bych odvětil: Prostor je místo neviditelného.

Před téměř stoletím si první průkopníci rádia uvědomili souvislosti přenosu zvuku v prostoru. A co je to zvuk? Energie samozřejmě. Když se díváme zpátky, jejich vynález je ve skutečnosti poměrně jednoduchý. Zvuk hlasu je také energie, spojující hlasivky s ušními bubínky, přenášená prostorem, slyšena avšak neviděna. Někteří z těch, kteří stáli u zrodu rádia – ti, kteří byli jak technologičtí odborníci, tak vizionáři – si kladli otázku: jaké další neviditelné energie lidstvo jednou objeví?

Patří mezi ně např. rentgenové paprsky, paprsky gamma, aura.

Tradiční odpovědí by ale zmiňovala také myšlenku, modlitbu, lásku, vděčnost.

Všechny tyto energie a jiné, dosud neobjevené, byly vždy s námi. Souhrou lidské a technologické evoluce jsme se s nimi seznámili.

A prostřednictvím našeho dalšího vývoje – včetně naší spolupráce – objevíme i další zatím neviděné energie.

A co je proto třeba?

Aby to bylo devět: tedy dívat se za hranici toho, co je vidět. 

Aby to bylo pět: tedy uznat, ctít, pěstovat a spolupracovat s přispěním každého unikátního jednotlivce světového týmu lidstva.

Aby to byla jedna: tedy cítit ducha soucitu, který nás spojuje a propojuje s božskou podstatou.

Podívejte se tedy znovu na svou dlaň. Podívejte se na naši minulost. Podívejte se na naši přítomnost. Podívejte se na naši budoucnost. Podívejte se na naši evoluce. Tam.. ve vaší dlani.

Vize. Rozmanitost. Spojení. To jsme my.

Robert Weir je nezávislý spisovatel a duchovní řečník na témata lidí, míru, sociální spravedlnosti, otázek životního prostředí a přírody. Mezi jeho klienty patřží firmy, vládní agentury, neziskové organizace, agentury ochrany životního prostředí, církevní skupiny i jednotlivci. Robert je autorem dvou knih, více než stovky publikovaných článků a na dalších dvou knihách momentálně pracuje. Jakožto facilitátor a editor, podporuje práci jiných autorů.

 

 

1Mandala – mezinárodní umělecký projekt ve jménu Míra a Jednoty

 

„Nevolejte mě, pokud bojujete proti válce, ale pokud udržujete mír“

Matka Tereza

Drazí přátelé,

Humanity's Team by vás rád vyzval k zapojení se do mezinárodního projektu Jednoty. Pokud se vám zdá příjemné a zajímavé nápad poslat svůj vlastní portrét míru, připojte se k naším iniciativě 1Mandala!

Humanity's Team a umělec Russell Maier společně spustili celoplanetární umělecký projekt, který spočívá ve vytvoření mandaly z portrétů obyčejných lidí z celého světa. Russel jezdí na kole kolem světa a představuje tento projekt, zatímco Humanity's Team ho celosvětově podporuje v jeho společenstvích. Russell opustil svůj domov v Smithers BC v Kanadě na kole v červnu. Projel již Kanadu, USA, Velkou Británii, Francii, Belgii a nyní projíždí Německem. Zatímco cestuje z jedné země do druhé, pozvání zapojit se je překládano do dalších jazyků a sdíleno mezi jednotlivci i organizacemi. Můžete sledovat jeho cestu na jeho blogu.

1Mandala je jeden z nejkrásnějších projektů Jednoty, které si člověk dovede představit, spojující léčivou energii mandal s koncepty Jednoty a míru. Léčí rozdíly mezi lidmi, boří hranice, velebí rozmanitost do jednoty. Tím, že probouzí svět k naší Jednotě, můžeme uzdravit naše rozdělení a udělat z žití radostnou oslavu, kterou si všichni přejeme.

Mandaly jsou starodávné kruhové a geometrické umělecké formy, používané na léčení. Jsou již po tisíciletí používány světovými duchovními tradicemi ke zvyšování lidského věedomí. Naše 1Mandala je v současnosti vytvářena z autoportrétů lidí ve prospěch míru. Plánujeme odhalit naši obří mandalu 10 tisíců „mírových portrétů“ 10. 10. 2010 před sídlem OSN jakožto velkou oslavu celoplanetární jednoty. Pomozte nám vytvořit 1Mandala sdílením svého portrétu a vnitřního míru!

Russell pro nás velmi rád zodpověděl několik otázek: 

HT: Můžete nám prosím o vás říct pár slov?

Jsem umělec na cestě kolem světa na kole a zároveň řídím celosvětový umělecký projekt. V červnu 2008 jsem prodal veškerý svůj majetek, který se nevejde na kolo. Vyrazil jsem na východ z malého městečka Smithers, v severozápadní Kanadě, kde jsem žil. O několik tisíc kilometrů později jsem v Německu. Můj projekt 1Mandala je o Jednotě a o tomtéž je i moje cesta. Zde najdete myšlenky, dobrodružství a umění z mé cesty. 

HT:    Co vás inspiruje?

Knihy „Hovory s Bohem“ byly pro mě hlubokou inspirací. 

HT: Jak jste dospěl k nápadu získávat další portréty prostřednictvím cyklojízdy kolem světa?

Byl jsem inspirován tím, když Humanity Team spustil petici pro ustanovení Dne Jednoty. Uvědomil jsem si, že e-mailová petice je relativně nudná a nezajímavý způsob, jak nasbírat podpisy k podpoře silného a důležité myšlenky. Nedávno jsem dokončil mandalu spolu s 300 dětmi ve škole. Všichni jsme na ní pracovali společně. Proč tento nápad nerozšířit na celý svět! Všichni můžeme spolupracovat na obrovské mandale, která bude ukazovat naši podporu Jednotě.

HT: Jak je tento projekt finančně podporován?

Často se mě lidé ptají, kde beru finance na moji cestu a celý projekt. Tyto otázky  jsou často kladeny z perspektivy názoru, že nejdříve vyděláte dost peněz a teprve potom se můžete věnovat tomu, co vás baví. Tenhle názor je velmi vzdálen tomu, v co věřím já. Moje chápání je takové, že děláte to, co chcete a poté přijdou i peníze, věci, kontakty a vztahy, které vám v tom pomohou.

Nemám žádné úspory ani zdroje příjmů. Dnes mám u sebe 20 euro. Ironie je, že mnoho lidí, co mě potkají, si často myslí, že jsem bohatý! Moc se tomu směju. Jestli můžu s lidmi, které potkám něco sdílet, pak je to to, že peníze jsou to poslední, co potřebujete. Doslova. Nejdřív dělejte, co chcete a pak přijdou i peníze a cesta bude jasná. To je vše. Není třeba bojovat a trpět pro peníze. To je pouze znamení, že na to jdete ze špatné strany!

Je to jednoduché tohle říct. Ale já cítím, že to opravdu mohu říct, protože já tuhle pravdu žiju. Nemám žádné peníze ani příjem už od září. Nic! Během posledních tří měsíců jsem neviděl více než 100 euro, zatímco jsem cestoval drahými zeměmi jako je Belgie, Holandsko a Německo. Zároveň jsem nikdy nebyl šťastnější, zdravější, připravenější, více milující a milován než kdy předtím. Také jsem se nikdy lépe nestravoval, nebyl schopen víc dát a neměl víc legrace než teď! A nemluvě o tom, že projekt 1Mandala se rozšiřuje v osmi jazycích díky týmu lidí po celém světě.

HT:     Plánujete další podobné projekty do budoucna? A jaké byly ty před 1Mandala?

Na mých cestách jsem denně inspirován lidmi a místy, se kterými se setkávám. Umělecké výtvory se dějí neustále. Mám blog filmů, obrazů, básní a prózy, které všechny vznikají z úžasných dnů, které prožívám.  Je online na https://r.maier.ca.

Prosím navštivte stránky www.1mandala.org , kde můžete vidět naši sbírku mírových portrétů, dozvědět se o projektu více a připojit se k nám! Pokud chcete podpořit to, co Russel dělá, můžete přispět i finančně. Vysílejme mír ať už jsme kdekoliv, vyjadřujme naše nejvyšší já, naše nejlepší myšlenky a záměry tím, že zašleme fotografii, z které vyzařuje mír. Není nic zábavnějšího a snazšího a TENTO moment je ten správný. Pokud se cítíte inspirováni, uvidíme se na 1Mandala! Já už svou fotku poslala!

Prosím sdílejte informace o tomto projektu s vašimi přáteli a známými. Budete překvapeni, kolik lidí rádo zašle svou fotografii!

Také pokud jste zatím nepodpořili naši petici Dne Jednoty, můžete tak učinit na  https://humanitysteam.org/node/1219.

Pokud chcete podpořit Humanity's Team a jeho globální projekty, navštivte  https://org2.democracyinaction.org/o/5363/t/2163/shop/custom.jsp?donate_page_KEY=167 .

Budu se na vás těšit v 1Mandale,

s vděčností,

Catalina Sursilov, koordinátorka HT - Rumunsko

 

Na jedné minutě záleží

Nannette Kennedyová

Všichni z vás, kteří používáte Facebook, Twitter, Global Oneness Village (a ostatní stránky společenského networkingu):  společně můžeme všichni pomoci zvýšit počet podpisů pod peticí Dne Jednoty a fotografií získaných pro projekt 1Mandala. V tomto příspěvku najdete jednoduché tipy, jak propagovat obě tyto iniciativy.

Vy, co používáte Facebook:

ve vrchní části vaší domovské stránky na Facebooku najdete okno pro vepsání zprávy. Do něj můžete kopírovat odkaz  https://humanitysteam.org/node/1100 (pro české uživatele) nebo https://humanitysteam.org/sai/oneness-petition/what-is-it (pro anglicky mluvící uživatele). Facebook automaticky dohledá informace od Humanity's Teamu týkající se petice a ukáže vám údaje, které budou obsaženy ve vašem příspěvku. Je zde také na výběr několik doprovodných obrázků. Když budete s příspěvkem spokojeni, všechno, co musíte udělat, je ho vystavit. Voalá! Právě jste na Facebook umístili výzvu ostatním, aby petici podpořili.

Nedávno jsem sama vystavila na Facebooku tuto zprávu:

„Arcibiskup Desmond Tutu, Neale Donald Walsch, Marianne Williamson, Deepak Chopra, Joe Vitale a Yoko Ono spolu s 13 tisíci dalších lidí podepsali petici Dne Jednoty. A co vy? https://humanitysteam.org/sai/oneness-petition/what-is-it“ Prosím, zmiňte se o petici také na vaší stránce! Děkujeme všem, kteří již podepsali! Všichni jsme jedno! S vděčností za vaše sdílení, Nannette.

Na Twitteru je povoleno pouhých 140 znaků, takže stručnost je ve vašem příspěvku klíčová. Je dobré nevyužít všech 140 znaků tak, aby vaši přátelé na Twitteru mohli tuto zprávu poslat přes tuto stránku dál. Zaujměte jejich pozornost! 

Dát světu vědět o Mandale Jednoty je úplně stejné. Jakmile na Facebooku zadáte adresu https://bit.ly/RxUjG, dodatečné informace se objeví automaticky.

Pokud budete mít nějaké otázky, vaše děti vám jistě rády pomohou a pokud ne, napište mi na nannette.kennedy@humanitysteam.org.  Společně měníme svět a probouzíme svět k jednotě.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist