tvoříme svobodný prostor

Změna je ve vzduchu II.

31.10.2007 00:00

Jsem nadšený vždycky, když mé nejkrásnější představy jsou v souladu s nejkrásnějšími představami někoho dalšího, protože tehdy vznikají ještě krásnější představy, společné.

HT vnímám jako prostor kde dochází mezi námi ke sdílení našich představ o životě, o světě , kde dostáváme zpětnou vazbu, jak si život a svět představují druzí. Z toho čerpáme inspiraci a máme šanci své představy vylepšit, udělat je ještě krásnějšími. Ale HT je také místo, kde se shromažďuje síla a energie, naše láska, elán a nadšení, které ty představy realizují. Už teď prožívám radost, protože spoustu toho, co jsem si vysnil, jsem v HT prožil, děje se mi to dnes a denně. A sním dál, mám stále krásnější a větší sny a z hloubi duše se těším na jejich prožití. Lidi mi pomáhají prožívat sny a já zase pomáhám jim prožít jejich sny.

Ptám se každého: jaká je tvá vize Humanity´s Teamu? co chceš konkrétně dělat? Co tě naplňuje nadšením a radostí? co chceš v HT prožívat?

Tyhle otázky vycházejí z mé představy o tom, co chci dělat a prožívat v HT já. Většina organizací (firmy, spolky, církve atd.) na tomhle světě to dělá jinak, říkají nám: děláme tohle, chcete se přidat? A my s jejich činností buď ladíme nebo ne a tak se připojíme nebo ne. Byl jsem ve spoustě takových a nakonec jsem v nich umíral nudou, nikdy jsem v nich necítil prostor, abych mohl s největší radostí dělat to nejlepší, co umím. Nikdo to tam nepotřebovat, nikdo vlastně nepotřeboval moje specifické schopnosti (ne že bych věděl, jaké schopnosti mám).

V HT je to jiné, tady si od začátku dělám co chci, nikdo mi neříká, co je náplní činnosti HT, co mám dělat, abych byl HT, nebo co nemám dělat, jinak HT nejsem. Ze začátku to bylo těžký, protože jsem byl zvyklý dělat, co se mi řekne nebo jsem se bál, že to nemůže fungovat, když si každý dělá co chce. Ale zjistil jsem, že když děláme to, co naplňuje naše nejkrásnější představy o životě, tak se doplňujeme, místo toho, abychom soupeřili. Poznal jsem, že spousta lidí chce nakonec dělat podobné věci a když je dělají s láskou a nadšením, dělají je lépe a výkoněji, než když dělají to, co se jim řekne.

Píšu to hodně zjednodušeně, protože i v HT je proud, který má jasno, co má nebo nemá HT dělat, a který by se zrovna s tímhle mým názorem nesouzněl. Ale já si vždycky dělám, co chci, z čeho mám radost, co mě baví a naplňuje. A tím, co v téhle době dělám, je dávání lidí a jejich představ dohromady. Cítím, že když řekneme: "tohle je HT a kdo s touhle představou nesouzní, v HT není", přijdeme o možnost rozvíjet se díky inspiraci dalších a dalších lidí. Někteří z nás ale mají obavy, že když mezi nás přijdou noví lidé a všechno budou chtít předělávat, že stále budeme začínat od začátku. Ale já cítím obrovskou důvěru a sebedůvěru, že to, co jsme dosud udělali je funkční a že každá pochybnost nás posílí a že s každým dalším člověkem přijdou další možnosti rozvoje.

Mám vizi, jak funguje HT. Ta vize vychází z toho co chci: chci prožívat, že všichni jsme jeden, chci prožívat lásku, radost, štěstí, hojnost, bohatství, soulad, harmonii, chci tvořit, chci být s lidmi. Chci žít na planetě s nejlepšími podmínkami pro život. - HT jsou pro mě ti lidé, se kterými chci být, se kterými chci tvořit a prožívat to vše. A konkrétní náplň toho, co budeme tvořit a jak prožijeme to, co chceme prožívat, vzniká mezi námi. Na počátku není nic, jen lidé a jejich sny (záměry). Lidé se scházejí na jednom místě a své sny sdílí, mluví o svých snech a naslouchají snům druhých, inspirují se navzájem a každý si proměňuje svůj sen, ale také tvoří sen společný. Výsledkem je, že sen každého člověka je v souladu se sny těch druhých i se snem společným. Nejsou totožné, ale podporují se navzájem, rozvíjejí se, navazují a překračují jeden druhý. Pak každý ví, jak tím, že naplňuje svůj sen, naplňuje i sny těch druhých i sen společný. A spolu mají sílu a energii vytvořit a prožít i ty největší věci na světě. - tohle je moje nejobecnější představa fungování světa a místem, kde bych chtěl tohle tvořit a prožívat je HT.

Kruh srdce je pro mě nástroj, kde dochází ke slaďování záměrů a k tvorbě záměru společného. V Kruhu srdce vzniká tým, který ví, co chce, kde každý člen týmu ví, co chce sám prožít a jak jeho práce podpoří práci všech. V tomhle cítím obrovský potenciál a energii a tohle chci rozjet a uvést do života. To je to, co chci dělat v HT já.

První tým, který chci vytvořit, je tým lidí, kteří právě tohle chtějí dělat - chtějí iniciovat vznik Kruhů srdce, seznamovat další a další lidi s tím, jak Kruh funguje, ukazovat jim, jak si mohou sami udělat vlastní malé Kruhy, jak je mohou využívat k osobnímu rozvoji, k psychologické práci, k rozhodování v týmu, ke společné tvorbě i ke společnému prožívání radosti.

Tahle vize už není jen moje, tvoříme spolu s dalšími lidmi a sdílíme dál a dál. Teď hledáme způsoby, jak ji realizovat, jak si do života přitáhnout tolik hojnosti, abychom tomu mohli věnovat 100% času a energie. Hledáme místa, kde bychom mohli Kruhy pořádat, zkoumáme způsoby, jak je propagovat, jak přilákat lidi, přemýšlíme nad způsoby, jak se financovat tak, abychom stále cítili radost a tvořili hojnost a bohatství pro sebe i pro HT (ne zisk, nejsme firma). Máme spoustu otázek, na které hledáme odpovědi.

Inspirací máme spoustu, a hledáme, jak je spojit, abychom tvořili to, co chceme, svět podle svých nejkrásnějších představ. Cítím, že kdybychom vytvořili projekt zaměřený na šíření, vyučování nebo propagaci Kruhů srdce, dokážeme získat sponzory nebo mecenáše. V Čechách je spoustu bohatých podnikatelů, které už neuspokojuje financovat ze svých darů nápravu nedostatků starého světa, jako jsou chudí, nemocní či děti v dětských domovech a kteří hledají způsoby jak podpořit tvoření něčeho nového nebo jak podpořit někoho, kdo přichází s něčím novým. Co jim nabídnout právě prožitek Kruhu srdce s tím, aby nás podpořili v jeho šíření?  Dokážeme je vtáhnout mezi nás takovým způsobem, že nezaváhají ani vteřinu a darují nám 10 milionů, pro začátek :-)

Velký potenciál mají také Kruhy v budování tvůrčích týmů. Chci je nabídnout firmám, které chtějí motivovat nebo vzdělávat své zaměstnance. Prvotní efekt - firma je výkonejší, druhotný - spousta dalších lidí prožije Kruh srdce,další efekt - přitáhneme si hojnost, za kvalitní produkt můžeme firmám naúčtovat odpovídající finanční částku, 50% pro nás, 50% pro HT.

Vnímám, že téhle činnosti by se nás mohlo věnovat spousta, někteří ve vedení Kruhů, další v zákulisí, tvorbě metodiky, v marketingu, propagaci, ve správě webu atd. Mou otázkou je, jak to udělat, aby to nebyla firma, která chce tvořit zisk a přitom každý, kdo v HT pracuje mohl prožívat hojnost a bohatství a dostával takavou podporu za svou práci (i peněžní), která ho naplní uspokojením.

Těmito aktivitami vytvoříme prostor, abychom ve velkém mohli pořádat akce jen pro radost, kde si to prostě chceme užít, radovat se zcela spontálně, kde darujeme vše, co v nás je každému kdo přijde. Mám vizi, že každý týden v každém městě je možnost něco takového prožít, že v HT jsou tisíce organizátorů, kteří takového zážitky pořádají a my je s radostí podporujeme po všech stránkách, technických, informačních i finančních.

Každý z nás má v sobě nějakou vizi, vaše vize možná souzní s mou, někde máme společné body a jinde se rozcházíme. Sdílet i rozpory je důležité, protože nás to upozorňuje, kde můžeme najít krásnější představy nebo funkčnější záměry, ty společné.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist