tvoříme svobodný prostor

Skupinka HT v Ostravě (2004-2008)

20.10.2009 15:46

Dáváme dohromady manuál k vedení skupinek HT, Nové spirituality nebo Nové Země. Pokud máte i vy zkušenosti nebo inspirace, které byste chtěli sdílet, prosím přidejte se.

 

Zkušenosti z vedení HT skupinky v Ostravě v období 2004-2008

Od Žanety Najdekové Jacobsen

 

Jak jsem začala

Nejdůležitější byla asi stále se opakující touha po setkávání se a sdílení s lidmi, kteří se nejen zajímají o spiritualitu, ale také se ji snaží žít v každodenním životě. Touha se setkávát přímo v mém rodném městě, častěji než jen jednou za čas na společných HT republikových akcích.

Chvíli mi trvalo překonat nejistoty a obavy, typu: co si budeme povídat?..jak vést takové setkání?..apod.

Měla jsem kontaktní adresu na webových stránkách Humanity’s Teamu a také na stránkách www.hovorysbohem.cz, postupně se ozývali lidé, kteří byli z Ostravy a okolí. Kromě odpovědi na jejich otázky jsem jim také nabízela možnost osobního setkání, pokud mají zájem – v té době ještě skupinka nefungovala. Z počátku jsme se setkávali v čajovně. Někdy jen ve dvou, někdy ve 3-4 lidech. Když jsem už měla menší seznam lidí z Ostravy a okolí, kteří občas přišli do čajovny na povídání ( tenkrát hlavně o knihách HsB), tak jsem měla impulz setkávání dělat u mě v bytě, abychom měli klidnější prostor i pro meditaci a jiné. A hlavně po čase stráveném v čajovnách a „péčí“ o tato setkávání, jsem už cítila větší důvěru vést setkání i s dalšími aktivitami.

Určitě velkou roli hrálo i to, že když mi někdo napsal email s mnoha otázkami, tak jsem se snažila vždy co nejdříve reagovat a být v kontaktu. Pokud někdo měl více zájem, nebo jen těžkou životní situaci a chtěl se více setkávat, tak jsem se snažila-dle mých možností- reagovat a vždy nabídnout nějakou možnost i osobního sdílení.

Tak se asi taky budovala důvěra a pocit, že záměr HT setkávání v Ostravě hned tak nevyšumí. J

 

Jak setkávání probíhala – co vše jsme dělali

Na začátku vždy bylo společné naladění.  Někdy jsem čekala i na opozdilceJ, ale časem, jsem do emailu vždy napsala, sejdeme se v 18 hodin, společná meditace od 18 10 -18 20 – aby lidé, kteří věděli, že přijdou o něco později přišli mezi časem meditace a tak více respektovali ten klidný – posvátný čas zklidněníJ.

Jaké bylo společné naladění se? Většinou jsem se snažila naladit, co mi říká intuice. Někdy to bylo různé podle toho , kdo přišel. Mám ráda kruh (a  metodu propojení se z Kruhů Srdce od Chrisitana Pankhursta)  a držení se za ruce, vnímám proudící energie, propojení, posílání vzájemné energie mezi námi. Někdy jsem k tomu říkala záměr:

Spojujeme se se sebou, vnímáme náš dech. Děkuji, že jsme se tady mohli sejít a společně si připomínat to Kým jsme a prožívat naši podstatu v našem sdílení a čase pospolu. Děkuji, že se dokážeme vzájemně s respektem poslouchat, inspirovat,  dávat si vzájemně prostor....děkuji Božství, že jsi tady s námi a projevuješ se skrze naše srdce.  

Většinou jsem říkala, co ke mně v danou chvíli přišlo. Někdy, když přišel někdo nový a já cítila, že mu může být kontakt rukou nepříjemný, tak jsme jen seděli v kruhu.

Dále bylo „kolečko sdílení“, kdy každý měl prostor říct jak se má, co prožívá, případně se představit. Pokud někdo nechtěl mluvit o sobě, vždy jsem připoměla, že se nemusí do daného tématu zapojit, je pro mě důležité vyjadřovat respekt a že je vše v pořádku.

Téma setkání: na začátku HT setkávání v Ostravě, jsme více pracovali přímo s knížkou HSB. Někdy jsem dopředu napsala do pozvánky kapitolu, kterou si spolu projdeme, někdy jen myšlenku, která mě z dané kapitoly oslovila, nebo téma o kterém můžeme diskutovat. Ale toto se časem transformovalo, nebyla až taková touha přímo číst, nebo se držet jen knih HsB. A tak jsem začala vybírat něco, co bylo pro mě v životě aktuální – nebo něco z nějaké knihy, kterou jsem četla a otevřela prostor pro diskuzi. Taky jsem vždy dala prostor i druhým, pokud měli nějaké téma ke sdílení.

Informace o dění v HT: občas jsem také povídala o tom, co se děje v českém nebo i světovém HT, jaké akce se chystají, na čem pracujeme, případně jakou pomoc hledáme (ale s tím je třeba opatrně, aby to nebylo jako agitkaJ). Někdy jsem si vytiskla zajímavé inspirující emaily s HT korespondence a sdílela s touto skupinkou. Co bylo důležité – ne všichni, kteří na setkání přišli, měli třeba až takový zájem přimo o organizaci HT, spíše hledali prostor pro setkávání s podobně laděnými lidmi, nejezdili třeba na jiné HT akce. Proto pro mě tato setkávání byla hlavně o setkávání-sdílení-vzájemné podpoře-radosti. Pokud někdo měl více zájem o akce HT, tak jsme o tom mluvili, pokud nebyl až takový zájem, tak jsem se o tom zmínila jen stručně.

Ukončení setkání : opět společným propojením v kruhu, za ruce, zklidněním se, naladěním se, každý pak ještě mohl říci, jak se cíti, jak se mu setkání libilo, či co by rád příště prožil.

Moderování a dodržení času: většinou jsem moderovala tato setkání já sama, ale časem jsem byla moc ráda, když se objevil, někdo, kdo chodil na setkání pravidelně a mohli jsme se střídat – i s přípravou setkání –pozvánka, místo atd. To bylo super. Někdy, když jsem moderování nabídla někomu jinému, tak třeba nebyla žádná odezva a i to je fajn příjmout s pohodovou energii přijetíJ. Moje zkušenost – mít harmonogram, nebát se jej dodržet, tedy někdy to znamená někoho, kdo rád a dlouho mluví, taktně přerušit, držet skupinu, dbát ať energie proudí. Právě když jde třeba energie dolu, poslouchat intuici a udělat něco, co energii zvedne, rozproudíJ. Být ale zároveň vnímavý, pokud je něco neobvyklého, a je dobré pustit se „plánu“ a něčemu nebo někomu věnovat energii.

Myslím, že lidé mají rádi, že po čase ví, co od takového setkání můžou očekávat. Taky jsem se snažila dodržovat začátek a konec setkávání. Setkání většinou trvala 2 až 3 hodiny, dle toho, jestli to byl den v týdnu nebo pátek. Je ale pravda, že někdy se diskuze prodloužily a setkání skončilo mnohem později, ale opět jsme se na tom shodli, jak nám to vyhovuje.

Pozvánka: snažila jsem se posílat pozvánku aspon týden dopředu. Obsahovala kdy a kde se sejdeme (vždy jsem na konci emailu měla napsanou adresu místa, někdy jsme místa setkávání střídali, což bylo taky příijemné oživení hlavně pro mě, protože jsem vždy před setkáním horlivě uklízela), přibližný program –téma ( někdy jsem téma neměla dopředu připravené, tak jsem napsala: otevřené našim aktuálním impulzům a podobně.); prosba o potvrzení, jestli přijdou, bud emailem, nebo telefonem.

Jak často jsme se setkávali? Setkání jsme měli většinou 1x za měsíc, někdy během letních prázdnin byla větší pauza. Ale to záleží na každé skupince.

Občerstvení, peníze – protože jsme se setkávali doma, nevybírala jsem žádné peníze na pronájem, nebo za organizaci. Ale to samozřejmě záleží na každém z nás, jak to cítí, jestli chce ocenění za přípravu setkání, nebo ne. U HT setkávání v Ostravě jsem cítilila, že to dělám hlavně pro sebe, hodně se toho učím a nejsem žádný lektor ani učitel. A záměr byl hlavně přátelské setkávání, proto jsem necítila potřebu mít kasičku u dveří na přispěvekJ.

Ale stalo se zvykem, že jsme každý donesli nějaké menší občerstvení – tak jak to vlastně děláme i na dalších setkáních. Já zabezpečovala pití –čaj, kafe atd.

Jiné aktivity v rámci setkávání: někdy jsme dělali setkání venku v přírodě, někdy jsme šli na výlet – je pravda, že většinou společné výlety neměli až takovou účastJ, někdy jsme si pustili hudbu a tančili, někdy jsem zkoušeli různé zajímavé techniky – konstelace, EFT, pracovali jsme s kartami, posílali jsme léčivou energii na místa, nebo někomu konkrétnímu, Kruh „podpory našich Záměru a Snů“– byl taky jednu dobu populární,  atd. Taky se později vytvořila podskupinka Kruhu Srdce, kde jsme se scházeli každých týden, nebo každých 14 dní a pracovali přimo na našich aktuálních tématech dle pravdidel Kruhu Srdce.

To je asi vše, co mě momentálně napadá. Psala jsem to v takové milé nostalgické energii, kdy bylo fajn vzpomínat, jak jsem vnímala začátek těch setkávání, jak se to vyvíjelo atd. Pro mě to bylo fajn psaní a pokud to někoho bude inspirovat, tak to je ještě bonus navíc. Chcete-li v čemkoliv poradit, na něco se zeptat, napište na zananda@email.cz , nebo zaneta.najdekova@seznam.cz

Setkávání Zdar!! A s chutí do toho!

 

Žaneta Najdeková Jacobsen

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist