tvoříme svobodný prostor

4.celostátní setkání HT Brno-Lažánky

25.02.2005 00:00

Celostátní setkání Humanity´s Teamu v Brně Lažánkách

datum: 25.-27.2.2005

 

 

 

 

 

 

  Sdílení ze setkání

….byli jsme s Václavem na takovém setkání poprvé. Pokud mohu mluvit za něho, ještě vše vstřebává, ale s nadšením. Říká, že je spokojený a rád, že poznal takové lidi, takové prostředí, tolik energie!

Pokud jde o mě, už jsem psala Ivě, že jsem načerpala tolik energie, že to snad ani není možné. Přesto, že jsem tento týden měla spojené dvě první třídy (kolegyně "lehla" s chřipkou) a měla víc dětí než jindy, učilo se mi božsky. Hned jsem je naučila nový pozdrav a písničku Přátelství je jako zlatá brána.

Jsem ráda za nové tváře, nové postřehy. Taky jsem si vyřešila i vztah odtažitosti od kolegyň v důsledku jejich kouření. Zasáhlo mě vše velmi silně, jsem za vše ráda. A v neděli večer mi andělské karty potvrdily správnost mé cesty a nové vyhlídky.

Srdečné pozdravy od Vlaďky a Václava.

 

 

….K tvé prosbě se velice rád vyjádřím. Bylo to pro mě velmi pozitivní hlavně v sobotu. Cítil jsem obrovskou energii a večer proběhl tak rychle, že jsem ani nevěděl, kdy přišla půlnoc. Neděle už byla pro mě trochu problém. Necítil jsem se hlavně po tom problému s Daliborem a možný důvod taky byl ten, že jsem očekával konec po obědě a doma jsem slíbil, že přijedu již odpoledne. Proto jsem byl trochu nervózní.

Jinak setkání hodnotím jako velmi povzbudivé a hlavně pro mě se otevírá určitá cesta, na kterou se připravuji a ještě jsem se úplně nerozhodl, že po ní chci jít. Mám z loňska nepříjemné zkušenosti, a tak se trochu obávám úplně se otevřít, zapojit a dát do toho více energie. Tolik jen na vysvětlení, proč jsem tak málo aktivní a připadám si spíše pasivní. Potřebuji více času a hlavně si musím najít svou cestu, které budu pevně věřit a najdu svůj směr, na nějž se vydám. K tomu mi hodně pomáhá naše setkání a za to všem sluníčkům

moc děkuji.

Srdečně zdraví Pavel

 

 

ahojky Žanetko,

po setkání mě nějak skolila nemoc, ale už zas funguju. Setkání bylo báječné, suprové a myslím, že všichni cítíme, že ta další budou lepší a úžasnější aaa. Už jenom tím, že se skutečně začínáme lépe poznávat a naše usilování má nějaký směr. Každé setkání je pro mne hodně inspirativní a dodá vždy spousty energie. Obzvláště se už těším, až půjdeme rozdávat ty kartičky Radost pro tebe. Taky se těším na psaní aforismů, bohužel jsem si je nenapsala, tak začnu až je pošleš (doufám, že budou v té zprávě) Jinak dneska se uvidím s lidičkama od nás i Libereckýma, tak se z nich pokusím dostat nějaké dojmy, ale je to vždycky dřina, když po nich chci nějaké vyjádření. Nemáš na to nějaký návod, jak to z nich nenásilně dostat? Míra byl setkáním tak okouzlen, že mu prý nestačila vana na ty slzy, které radostí probrečel, ale to ti jistě už stihl říct. Takže já se ještě ozvu, pokud budu mít tedy s čím.

Měj se moc krásně a všechny od nás "lípáků" pozdravuj (já vím, nikdo nás v Ostravě nezná, ale pozdravovat je přeci slušnost)

Peťka

 

 

Ahoj všichni!

Poslední setkání pro mě bylo tím nejlepším, jaké jsme zatím měli! Přestože jsem jako Ivča pro předem přesně daný program, v rámci improvizace to bylo to nejlepší – když už improvizace, tak opravdu improvizace až na místě.

Řekl bych, že se konečně poznáváme a začínáme si ujasňovat představy. Velmi dobře na mě působilo množství nových a na první dojem velmi kvalitních lidí. Také problémy jsme začali řešit – a to znamená hodně. HT se pročišťuje. Tvořme dál, všechno můžeme! Právě Ty! Nikdo jiný! Klidně do druhého dne! Neplýtvejme svoji energii kritickým směrem, neplýtvejme svou možnou radost na pomlouvání. Buďme my tou změnou – příkladem!

To, že jsme si s Luckou dovolili vyjádřit své negace a ublížení v kombinaci s tím, jak jsme byli následně bez řečí přijati a mohli prožít nádherný závěr s hudbou a objetím – to byla opravdu terapeutická kombinace a ve mně se hnul blok. Hodně to na mě zapůsobilo, cítil jsem se změněný, když jsem jel domů.

Nejpůsobivější byl Aramejský otčenáš. Myslím, že jsem byl naposledy v tom vnitřním kruhu, ale že si pamatuji, jak jsem to už v nějaké variantě zažil.

Přesto ve mně zůstává trpkost nad neujasněností našich myšlenek a základních principů Nové spirituality. Cítím, že nám chybí základ, který dávají Walschovy knihy nebo i krátké texty, které kolují na internetu. Na rozdíl od jiných zemí nemáme za sebou období studijních skupinek Hovorů s Bohem. Skočili jsme rovnou do Humanity’s Teamu. Jaká výzva pro nás! I proto v Praze teď začneme novou studijní skupinku. Měli bychom se opravdu sjednotit v základních principech a skutečně je žít a umět je rozpoznat ve svém chování. Měli bychom více věnovat myšlence jednoty a skutečného zájmu jeden o druhého. Ptát se „Jak to máš Ty?“ a „Chápu opravdu dobře, jak to vidíš Ty?“ Ve změně a růstu bychom měli stát na prvním místě my sami a druhé podporovat v jejich přínosu, nikoli se kárat a poučovat. Měli bychom také umět okamžitě odpovědět, v čem jsme jiní nebo dál než jiné duchovní skupiny, co nás odlišuje od sekty, o čem přesně Nová spiritualita je, co nás žene kupředu, co přesně chceme změnit. Nebuďme samolibí – mějme zájem o ostatní i mimo tým a prezentujme myšlenky Nové spirituality s důvěrou, ochotou a respektem. Uvědomujme si, buďme jasnější a průhlednější, poddejme se změně, stáňme se vědomými. Věřte mi, že to jde! Stačí se rozhodnout a zaměřit energii! Opravdu! Je velkým pokrokem, když konečně mohu kdykoli a komukoli říci, co jsem a co dělám. Proč tak a ne jinak. Jak konkrétně. Pravda je funkční. My už jsme překonali morálku. Nepotřebujeme berličky. Když to vysvětlíme, lidé to pochopí. Hodně odpovědí ohledně HT je v knize Bůh, na kterého čekáme, kde se vize HT a cílů, za kterými jde, předestírá. Teď již jsou – byť omezeně – v provozu stránky www.humanitysteam.cz. Věřím, že když jsou konečně mnohé texty v češtině, bude si je moci skoro každý z vás přečíst. Hodně se tam odkazuje na Novou spiritualitu. Text „Co je Nová spiritualita“ připravuji a dávám si záležet, protože je hodně důležitý. Zároveň připravuji určitý textík či řeč o tom, jaké základní principy Nová spiritualita a HT přináší, se speciálním zřetelem na vzájemný respekt a neomezování. Žaneta mě o to požádala, když jsem ji své roztrpčení sdělil. Zároveň mám něco rozepsaného na téma 5 kroků k míru, takže ho připomínám, jestli je o něj stále zájem (bylo žádáno na 3.celorep.setkání, ale nedostalo se na něj). Ohledně charakteru spolupráce a vztahů v Týmu se vytváří textík nebo „desatero“ i ve světě. Tyto otázky řešíme s desítkami dalších zemí, s celým Humanity’s Teamem na planetě. Jsme jeden. Stejné myšlenky kolují ve stejné chvíli na několika místech najednou, aniž bychom si to uvědomovali. Uvědomujme si to. Uvědomujme si to každou chvílí.

Mám vás rád. Protože jste nadějí.

Těším se na vás na semináři v Praze.

Dalibor Novák

 

Jája Dušková: V pátek večer se sešel výbor HT ve složení Žanetka, Markétka, Dáša, Lucka, Dalibor, Chumchalovi, Zděnek Šmerek, Jája u Chumchalů v Brně. Řešily se především www stránky HT co se týče jejich vzniku a spravování, mluvilo se o chystané registraci a organizaci dalších aktivit. Zdeněk Š. neobhájil své názory a rozloučil se s námi i s celým HT. HT ho rozladilo ze dvou důvodů, jednak byl nespokojen s vedením HT, konkrétně s hl. koordinátorkou Žanetkou, neakčností HT a tím, že jsme se rozhodli, že stránky budou na jméno zaregistrovaného HT a ne pod jeho firmou, což ho urazilo, protože on je chtěl sponzorovat.
Chumchalovi jsou pozorní a pohostinní přátelé, takže jsme se u nich najedli,napili i dobře vyspali. Druhý den se účastníci většinou auty dopravili do místa konání. Po ubytování a obědě se začalo. Rámcový program stvořili při obědě Žanetka a Iva. Měli jsme k dispozici dvě místnosti, ve kterých se sezení odehrávalo. Program byl pestrý zpívání, motlitby, informace o chystaných akcích, hry, fotky, informace z krajů, úvahy, vykládání karet, nápady, rozhovory i neshody, vyprávění. Při zpívání aramejského otčenáše, jsem si uvědomila, jakou oporou jsou mi muži a současně jsem byla hrdá, že patřím mezi ženy. Na setkání jsem pocítila svou příslušnost k celosvětovému HT, k doopravdy celosvětovému teamu lidstva, k lidstvu, k planetě, světu. Pocítila jsem hrdost, že jsem v tomto teamu, uvědomila jsem si svou zodpovědnost. Bylo to naše běžné setkání, tj. skvělé, úžasné, výjimečné.
Kteří výjimeční lidé se zúčastnili: Žanetka, Markétka, Iva, Dáša, Zdeněk Ch., Jája, Lucinka, Dali, Terezka, Helenka, Míra, Petra, Vlastička, Luboš, nový pár ze Vsetína, Míša, 
 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist