tvoříme svobodný prostor

V čem je naše síla

18.05.2008 10:17

Rok 2007 mi nepřišel v českém Humanity´s Teamu nijak výjimečný, proto mě stále překvapuje, když Žanetka s Markétkou, které jsou v kontaktu se zahraničím, vyprávějí, že to, co děláme, jak žijeme nebo čím se zabýváme, inspiruje další lidi ve světě. Prý chtějí být jako český Humanity´s Team, a prý se neví, jak na to nebo co je esencí té naší inspirace. I já jsem se uplynulý rok a půl trápil s otázkou, co v Humanity´s Teamu děláme, k čemu všemu vedou naše setkání, co tam vlastně tvoříme. Fakt jsem měl problém někomu vysvětlit, cože to je vlastně ten Humanity´s Team a co je náplní jeho činnosti, k čemu je dobré to tancování, zpívání, malování a objímání. Nedalo mi to spát, protože jsem nemohl pochopit a uchopit, co je na nás tak jedinečného a výjimečného.

Jak popsat náš život v Humanity´s Teamu, když je to naprosto nepopsatelný zážitek? Jakou zprávu o nás vydat a přitom si nevymýšlet a nebásnit? V zoufalství nad nemožností vyjádřit to slovy, říkám: „Podívejte se například na Markétku a na to jak září, ona je živým popisem toho, co děláme.“

Ano. Něco mezi námi vzniklo, něco neuchopitelného a slovy nedefinovatelného, přesto ti, kdo s námi jsou, to vnímají, můžou to spolutvořit a prožít. Jak to nazvat? Team spirit? Vědomí sounáležitosti? Duch svatý? Po posledním setkání v Třebíči tomu říkáme Nová Země a pak to, co v hátéčku děláme, se dá vyjádřit sloganem Tvoříme Novou Zemi.

Inspirace k tomuhle tvoření vysela ve vzduchu už dlouho a já cítím, že v posledních dnech přistála mezi námi, zhmotnila se a dostala jméno: Nová Země. Nová Země je tím, co mezi námi vzniká a co tvoříme. Nic víc a nic míň. Tvoříme Novou Zemi. Tohle tvoření chápu ve dvou významech, které se doplňují. Jsme tvůrci, pod jejichž rukama se rodí něco nového, ale jsme zároveň tím, co se rodí. Tvoříme Novou Zemi.

Jak tu Novu Zemi vytváříme? To, co nás spojuje, není pouhým výsledkem akcí, které pořádáme. Spíše to vidím naopak, z toho, co nás spojuje vznikají naše akce. Strávil jsem na nich v roce 2007 asi 60 dní. Uspořádali jsme čtyři celostátní setkání, strávili spolu zimní dovolenou na horách a letní u vody, s přáteli ze světa jsme byli v kontaktu při EFG, na Nealově HT World Tour v Německu, při Světovém setkání v Portugalsku a při ULT, v únoru a červenci jsme měli dva happeningy na Staroměstském náměstí. Seminář jsme měli jediný, Jógu smíchu s Ejvindem. A devět víkendů jsme spolupracovali v Radě sdružení nebo při patroniu. Skvělými akcemi byly také Velikonoce na horách či letní setkání v Písku, další desítky setkání větších či menších skupin přátel nebo Kruhů srdce už asi nikdo nespočítá.

Všechny naše akce mají jedno společné, všichni, kdo se sejdeme, se s elánem vrháme do všech zábav, které si připravíme, hrajeme hry, tvoříme, kreslíme, zpíváme, tancujeme, objímáme se, hladíme se, sdílíme, co prožíváme a nasloucháme si. Takhle vyzařujeme tu energii a já hledám způsob, jak tuhle naší inspiraci poslat dál, jak přeci jen o ní vydat svědectví, o které jsme žádáni. Stále to považuji za slovy nevysvětlitelné a nepopsatelné, ale pochopil jsem, že ten zážitek je přenosný a může ho prožít s námi každý, kdo se připojí k tvoření. A naší inspirací světu může být prostá výzva: tvořte Novou Zemi s námi.

Mám vizi a tímto jí posílám do světa. Dal jsem jí pracovní název Projekt Nové Země. Ten projekt, který podpoří naše tvoření, je naplněn svobodou a kreativitou, spontánností, sdílením nebo vědomím sounáležitosti. Jeho náplní je spojení lokálních akcí a celosvětového vědomí jednoty Země a Lidstva (we are all one). Dochází v něm ke spojení osobních vizí a cest do společně tvořeného cíle a to bez nutnosti budovat řídící centra, protože jsme propojeni světelnou mřížkou jednoty, která nám umožňuje snadno spolupracovat a být v souladu a harmonii i napříč kontynenty.

V Projektu Nové Země se spojuje práce, kterou už děláme každý sám nebo ve skupinách. Idea či vize, že právě tímhle tvoříme Novou Zemi, kde je radost žít, pak dokáže koncentroval naší energii a stát se líhní nových aktivit. Projekt je naplněn otázkami a jejich zodpovězení je na nás, odpovědí je náš život. Ptáme se sebe navzájem:  Co je pro nás Nová Země? Jak vypadá a jak funguje v naší nejkrásnější představě? Jakou aktivitou můžeme podpořit její tvoření? Jak se projeví její existence v našem životě? Jakou prací nebo činností, kterou milujeme, můžeme přispět k tvoření Nové Země? Co můžeme udělat teď hned?

Věřím, že naše motto „Tvoříme Novou Zemi“ dokáže oslovit a inspirovat tisíce a miliony dalších lidí po celém světě.

Nemám teď konkretizovanou představu, jakou formou nebo jakými způsoby Tvoření Nové Země realizovat, jak s touhle vizí souzní další lidé nebo kolik energie tomu chceme dát, protože i tohle je součástí Tvoření Nové Země. Jaké představy máte vy?

Zatím hledám, jakou roli v Tvoření Nové Země hraji já. Pojmenoval jsem jí „spirituální architekt“ a už se vidím, jak pracuji v týmu architektů a urbanistů Nové Země. Vytváříme duchovní krajinu, kde jsou spirituální školy a nemocnice, spirituální domovy a zahrady, vše je propojeno bránami a spirituálními komunikacemi (spirituální komunikací) a je tam spoustu tajemných míst, které vytvářejí další a další tvůrci a my ostatní je s nadšením zkoumáme. Jsou tam taky spirituální dílny a galerie a divadla a oázy a lázně a... Tu krajinu tvoří lidé a jejich skupiny, Kruhy srdce, a prací nás architektů je inspirovat a pomáhat najít vhodná místa pro realizaci jejich záměrů, taková místa, která jsou v souladu se záměry ostatních a kde to, co lidé tvoří, je v harmonii s celou Novou Zemí.

Co pro mě znamená Humanity´s Team? Je pro mě místem, kde se rodí Nová Země, a mám radost, že jí mohu tvořit společně s Vámi.

S pozdravem z jízdy na vlně tvořivosti, Kamil

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist