tvoříme svobodný prostor

Prezentace HT na Fakultě humanitních studií

03.11.2005 08:24

 

 

SEMINÁŘ O HT

Zpráva z první prezentace HT a představení ND na Fakultě humanitních studií na semináři pořádaném Společností pro studium sekt a nových náboženských směrů (ačkoli HT není sekta ani nový náboženský směr!) 3.11.2005

Na seminář jsem se velmi těšila. Když jsem přispěchala, Péťa a Markétka, hlavní aktéři, byli už přítomni. Postupně přicházeli další tj. David F., David V., Filip. V úvodu se Markétka a Petr představili a přivítali s obecenstvem rukou podáním. Odhadovala bych to na třicet lidí. Někteří byli studenti, ale bylo tam hodně starších ročníků, i lidé ze Slovenska. (Před začátkem Petr nainstaloval nahrávací zařízení). Pak Petr přednášel o nové duchovnosti a cílech ze stanov. Bylo to velmi hutné, obsažné a tak krásné vize (pro posluchače až příliš dokonalé), že moderátor přerušil Petrovu řeč s tím, že tolik nových informací najednou posluchači nestráví a zahájil diskuzi. Mluvilo se o dobru a zlu (pedofilové, vrazi ,Hitler atd.), o souzení a posuzování, o svobodě, o smyslu života, o tom, že všichni jsme na cestě, o Bohu- životě, o poznatelnosti Boha, o karmě, o životě po smrti, o reinkarnacích, o stavu naší matičky země, o stavu lidské společnosti. Doufám, že Petrův záznam bude co k čemu a že se budeme moci poučit z něj o případných chybách. Ale já jsem žádné neviděla. Cestou zpět jsem uvažovala, jak by bylo pěkné, mít takovou diskuzi v TV.

Mnoho účastníků četlo Hovory a ptalo se na to, co jim není jasné. Petr i Markétka odpovídali skvěle, moudře. Byla jsem překvapená hlavně Petrem, jak už to má pěkně srovnané v hlavě. (nebo v srdci, duši?) Po přestávce, kterou jsme využili k hovorům s účastníky, se pokračovalo v kruhu. Diskuze jsme se zúčastnili i my ostatní. David F. se dal slyšet, že musí zorganizovat něco podobného na Fildě (filosof. Fakultě UK) -katedře religionistiky. Odcházel dříve. Pro seminář byly vyhrazeny tři hodiny a utekly jako voda. Mnoho bylo nedořečeno a podle těch, s kterými jsem mluvila, všichni litovali, že už je konec. Moderátor byl skvělý, někdy odpovídal na otázky sám, a v závěru nás pochválil, že to byl zatím nejlepší večer, co zde zažili.

Zapsala Jája

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist