tvoříme svobodný prostor

21.Celostátní setkání příznivců HT - Sidonie - 28.-30.5.2010

10.06.2010 21:54

Tak ako po predošlé roky stretli sa priateľia zo Slovenska a Čiech v rekreačnom zariadení Pohoda v Sidónii aj tento rok. Aj keď sa nás zišlo menej ako inokedy, nebránilo nám to prežiť plnohodnotný víkend a každý kto neprišiel môže len ľutovať.

Naša žilinska skupinka dorazila na miesto ako prvá. Čakanie sme si krátili na lúke a tešili sa z krásneho slnečného počasia ktoré vydržalo po celý víkend. Večerný program sme tradične zahájili tancom sŕdc. Potom bola prezentácia navrhnutých bodov programu z ktorých si každý vybral svojich favoritov. Ráno prišli zvyšní účastníci a začala sa pestrá paleta aktivít. Stoličková hra precvičila nielen náš postreh, ale aj brušné svaly ktoré sme si od smiechu namáhali :-) Potom nám Michal pripravil krásny výlet na Ostrov fantázie, kde sme čítali básne starého mnícha a tak objavovali potenciál našej vlastnej tvorivosti. Futbal zas posilnil tímovú spoluprácu a tiež srdcovo-cievny systém. Mimochodom ženy sa nenechali zahambiť a ukázali sa ako rovnocenné súperky mužov. Po osviežujúcej sprche a výbornom obede sme pod vedením Petra absolvovali výlet na neďaleký kopec. Spočinuli sme pod korunami stromov a zamýšlali sa nad vlastnou zodpovednosťou za životné prostredie a nad tým čo môžeme urobiť pre nápravu súčasného stavu. Laco ešte nastolil tému ženskej a mužskej role v spoločnosti, ktorá mala ďalej pokračovať prednáškou o Tantre. Tá sa nakoniec presunula na nedeľu, pretože všetci vysmädnutý sa tešili na chladené pivo :-) Z nášho pobytu mal teda radosť aj pán krčmár, ktorému sme spravili tržby. Po večeri sme sa s posledným lúčmi slnka rozlúčili pesničkami Dvoch duší, ktoré sa prvý krát stretli na jeseň na takejto akcii v Pružine a sú odvtedy spolu :-) Pesničky pohladili nielen uši, ale aj dušu poslucháča. Potom sa gitary chopil Lacko a hralo sa do noci… V nedeľu bolo vidieť, kto bol dokedy hore. Len pár odváživcov si trúflo na rannú rozcvičku. My ostatní sme uprednostnili vylihovanie pod perinou. Po raňajkách dostala priestor naša obľúbená hra na intuíciu. Otázok bolo veľa, takže sme vyplnili čas až do obeda. Po obede sme sa pobalili a nachystali na náš posledný spoločný rituál. Aj keď dážď to chel prekaziť, všetko dopadlo tak, ako malo.

Máj ako mesiac lásky sme zavŕšili v uličke lásky oslavou Jednoty.

Autorka: Tvorivá

 




Vyhledat další podobné snímky na: Humanity's Team Ceska republika

 

Když  se řekne Sidonie

Co se vám vybaví, když se řekne Sidonie? Nepočítám, že by mnoho lidí znalo tu nenápadnou pohraniční vesničku roztroušenou v údolí přesně na hranici mezi Českou a Slovenskou republikou. Zeptejte se mě a odpovím okamžitě: Sidonie, to jsou Bílé Karpaty, náruč lesů, louky, bystřiny. Sidonie, to je Pohoda, rekreační areál plný možností aktivního prožití volného času. Sidonie, to jsou přátelé z HT, mezinárodního společenství lidí sdílejících společné hodnoty a vzájemně se podporujících v růstu a rozvoji svých jedinečných dovedností. Sidonie, to je hřiště na fotbal s čerstvě zastřiženým trávníkem, kde se i ti největší sportovní antitalenti stávají významnou oporou svého týmu. Sidonie je výprava na Ostrov fantazie, kde se každý stává básníkem. Sidonie je naslouchání moudrosti staletých buků. Sidonie je orosený korbel plný zlatavého moku. Sidonie je večerní oheň, písně a tichá pošta předávaná od ucha k uchu. Sidonie je tanec srdcí a ulička lásky. Sidonie je úsměv a světlo na cestu, ať už každý z nás míří kamkoliv.

Zpět

Verše z ostrova Fantazie

posbíral Michal Čagánek, Sidonie 2010

Jsi květina, co voní čarokrásnou vůní
tam, kde moře zpívá si a pění
jak dobře je v této zemi
zde člověk nepotřebuje snění
 
Cítím v srdci pokoj a mír
děkuji, lásko, že jsi mezi námi
právě jsem vstal a říkám si
proč prší, když je tak krásně?
budu jen spát a přitom skládat básně
 
Přilétá orel
a já usedám a letím s ním vzhůru k nebesům
jsem stále blíž ke slunci
které každý den energii mi dává
já jsem to slunce a zářím
 
Světlo vychází z mojí duše
utíkám k vrcholu posvátné hory
abych se našel v širém moři
moře plném možností
vidím všude kolem
zase jsem v tichu jako pěna
i to je příjemné
 
Jako bystřina se rozlévám
a oblázky hladím
jsem rád, že tady nikomu nevadím
za chvíli padám z oblaků a zavlažuji svoji zem
v každé kapce odráží se Bůh

 
Černé tmavé skály lesknou se ve svitu slunce
padám do díry a nevím zda-li
najdu svůj směr v bystřině
v bystřině poznání
v bystřině poznání i v řece života
 
Rozlévám se všude kolem
jsem
oddělenost je jen pojem
říká on a nebo já
a možná je to ozvěna
 
Já sám jsem tato celá zem
vezmu kus písku, trochu nebe
vymodeluji si tebe
z touhy a samoty hledám své trampoty
jsou však v dálce minulosti
 
Když vyjdu na slunce, strčím je do prázdnoty
chci být bdělý a žít v přítomnosti
minulost skončila, budoucnost ještě není
 
Někdo tajemný se tiše směje
mít tak intuici, co se právě děje
 
Jsem jako křišťál a protéká mnou řeka
čistá voda dookola stříká
naplňuje každou buňku mého těla
vysléká mě ze starého těla
 
Odevzdávám se vodě a splynu s ní celý
je to energie, která mě naplňuje i svět okolní
 
Větrem se ohýbám, šelestím listím
Bože, díky, jsem to opět já
z nenazdání zjistím
že jsem byl tím samým
čím jsem byl vždy
 
Díky, Bože, jsem to já
s jsem i Ty
spolu se vnáříme do reality
 
Co je to však realita a co sen?
Na co jsem si hrál já a Ty?
Teď, když vím, kdo jsem
nejsme dva
hranice mizí
nejsme oddělení
dýchám s Tebou v Tobě
cítím Tvoje chvění
už nemám žádné chtění
jsem láskou naplněný
jsem láskou bezezměny
jsem vším, co je
bylo a bude
sluncem i kupkou hnoje
jsem

 
Vidím plamen svíčky
jak se rozhořívá
tak jako v mém srdci oheň
všechno nečisté odchází s dýmem do neznáma
 
Když sfouknu svíčku, bude tma
a v ní světlo
mé očištěné duše

 
Uprostřed větru střežím světlo
všechno tady krásně kvetlo
já kvetu též
posvátná Matka Zem nezištně dává své dary
a mě se opět daří
 
S pokorou lehnu si do trávy
jsem šťastný, že žiji právě v tomto kraji
v mém milovaném sladkém ráji

Diskusní téma: 21.Celostátní setkání příznivců HT - Sidonie - 28.-30.5.2010

Datum
Vložil
Titulek

Vzpomínky z minulosti, přítomnost, Budoucnost.

Hobiti,
nalití,
už triezvi.
Do riti!
Ještě se neumřelo,
Jucheej.

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

TOPlist